Frequently Asked Questions

AANMELDING EN FACTURATIE

Ik heb me twee uur geleden aangemeld en ik heb nog steeds geen bevestiging en factuur. Is er iets mis gegaan?

Nee hoor! We zijn een non-profit / vrijwilligersorganisatie en we zijn niet groot genoeg om direct na aanmelding, het hele bevestigingsproces en facturatie geregeld te hebben. Meestal krijg je binnen een week na aanmelding een bevestigings-email en daarin staat op welke termijn je een factuur kan verwachten.

Ik heb keurig snel betaald, maar ik heb geen bevestiging ontvangen. Ben ik nu wel definitief aangemeld?

Wat fijn dat je snel betaald hebt. Dank daarvoor. Op dit moment is het zo dat we geen bevestiging van betaling versturen. Je hebt gelijk dat je die zou moeten ontvangen, als je inschrijving pas na betaling definitief is. We zijn daar dus nu mee bezig, om dat in te bouwen. Tot die tijd; als het bij jou is afgeschreven, ben je welkom in onze cursussen. Dus jou bankafschrift is nu even je bevestiging.

Ik wil graag in 7 delen betalen, waarvan een deel per cheque, een deel contant en een deel in grootverpakkingen Cornflakes. Kan dat?

Uhh, nee liever niet, hoewel we wel veel Cornflakes eten. Maar het is op die manier niet te verwerken voor ons. Je helpt ons enorm als je je best doet om te betalen op de manier die op je factuur is aangegeven.

Ik heb in de opmerkingen gezet dat mijn aanmelding meteen ook voor drie vriendjes is. Die zijn neem ik aan dan nu ook ingeschreven?

Helaas! Je moet echt allemaal individueel inschrijven via het formulier op de website. Deze inschrijvingen worden geautomatiseerd verwerkt, dus met meerdere personen tegelijk inschrijven via één formulier gaat niet goed.

Ik heb me ff aangemeld. Komt toch ff niet uit. Zet me maar ff op de cursus in januari!

We zijn dus een non-profit organisatie die gerund wordt door vrijwilligers. Dat betekent dat we ook moeten werken om dit te kunnen doen. Even een cursus omboeken gaat nog wel als we 40 cursisten hebben, maar zodra er te veel van dit soort verzoeken binnen komen, gaat de lol er snel af. We zitten dus niet te wachten op omboeken en we willen dan ook vragen om goed na te denken hoe nodig extra handelingen van onze kant daadwerkelijk zijn. Klant is koning, maar wij moeten het wel leuk blijven vinden.

CURSUSSEN

Het komt echt niet uit om de theorielessen te volgen dit jaar. Kan ik dan echt niet met de praktijk mee doen?

Nee, daar kunnen we niet aan beginnen. Dat zou betekenen dat we tussen de cursisten die in Nederland hebben gezwoegd op hun kennis, ook cursisten in de praktijk hebben die nog helemaal niks weten. Dat is niet eerlijk naar de cursisten met kennis.

Ik heb bij een snowboard- /skilerarenopleiding een avond les gehad in Sneeuw- en Lawinekunde. Ik wil me daarom meteen inschrijven voor Lawine II. Mag dat?

Nee, in onze Lawine I cursussen hebben we tot doel om jullie zelfstandig en verstandig te leren beslissen over afdalingen buiten de pistes. Dat leer je in de spaarzame uurtjes bij de lerarenopleidingen niet. Tenzij je een hele week bezig bent geweest met een Aplinkurs. Dan ben je van hart welkom in Lawine II.

Ik ga me volgend jaar inschrijven voor een cursus. Kan ik nu alvast het lesmateriaal krijgen? Dan kan ik wat voorwerk doen.

Nee!

Ik ski al jaren off piste en heb dus heel veel ervaring / Ik ben zelf al in een lawine gekomen / Ik heb wel eens een lezing gevolgd / Ik heb dikke ski’s / Mijn skileraar zei dat ik heel goed was, ook buiten de piste / Ik heb een seizoen in de sneeuw gezeten / Ik heb veel met locals gereden en die hebben me van alles uitgelegd. Lawine II is dan voor mij neem ik aan?

Nee, de enige manier om direct in Lawine II in te stromen, is als je aantoonbaar een cursus hebt gedaan waarbij je onder begeleiding hebt geleerd om, gebruik makend van een beslis-strategie, gestructureerde beslissingen te nemen.

© Snow Safety Center 2016 – contact: info@snowsafety.nl. Telefoon: 06-295 46 669